19 februari 2010

När mina respektive lånat kläder

Genom åren har sambos, flickvänner, "inneboende" och andra fått delar av min garderob som sina favoritplagg. Det har varit skjortor, jackor, joggingbrallor, t-shirts, shorts, strumpor, hoods, collegetröjor, scarfar och faktiskt påfallande ofta kalsonger av större modell. Delar av desssa plagg har använts när vi haft gäster, på semester, på resor, vid promenader, till gymmet och så vidare. Fullt naturligt och inget konstigt. Jag har ju bra klädsmak och det är klart att det kanske även är ett uråldrigt sätt att visa gemenskap. Jag har ingen aning.

Det jag dock tycker är märkligt är att jag varje gång som jag lånat en topp, en långklänning, haft hennes strumpbyxor eller bara en av hennes korta kjolar har uppfattats som en transvestit eller åtminstone som avvikande.

Är inte detta någon form av diskriminering?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha. Stämmer otäckt bra. Först läste jag denna som om du tagitbbeslutvom att vara den nya Federley. Men fattade sedan. Grymt bra och enormt träffsäkert!

KUTGS
Kidda