28 maj 2010

Jens Assurs utställning på Kulturhuset


Jag fick en inbjudan till fotografen JENS ASSUR's utställning HUNGER
Den pågår 29 maj–26 sept. på Kulturhuset i Stockholm och deras Galleri 3. Det är fri entré.


Så här säljs utställningen in...
”Runt om i världen lever människor i ständig och plågsam hunger.
Den hunger som härskar i det industriella överflödssamhället är en annan typ av hunger, bulimikerns hunger. Vi producerar för att kasta och kastar för att kunna producera ännu mer.
I stället borde vi släppa fram kunskapshungern, upplevelsehungern, livshungern…”


Jens Assur lanserar i dagarna foto­projektet Hunger. Med fem böcker och en fotoutställning vill han få i gång en diskussion om hur vi ska få jorden att hålla i några år till.


Skall försöka gå på den. Här har du länk till artikel i SvD 
Till sist en länk till Studio Jens Assur

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt och förmodligen viktigt!
R.S

Unknown sa...

Kanske skall gå tillsammans någon dag i Hufvudstaden?

Anonym sa...

Oj...
Stort...
Rare är inne och kommenterar...
Ni förstår inte hur stort detta är...
Jag har ej läst på ett tag...
Mister Rare! Din blogg suger... musten ur oss... hur fan får du tid för allt det du får ur dig... sover du någonsin... mera fotboll vill jag ha... gillar verkligen din blandning med ämnen och kluriga funderingar... sorry... har ej varit inne på ett tag... nu skall jag plöja en vecka bakåt... RS kommenterar alltid har jag redan noterat... för er som ej läser så ofta som jag så kan jag säga att det inte är någon idé att fråga vem som är vem här... men jag har längtat... har rest... och faktiskt glömt att kolla... har varit i solen... druckit pilsner... njutit... nu ska jag läsa... hejhopp! heja Rare's blogg...

ni vet inte vem Rare är... och det vet inte jag heller...

V

Mannen med de fem hattarna sa...

Mr Rare är som Fantomen, ibland går han som en vanlig man på gatorna i Little Village. Det handlar bara om att se upp för ni lär notera honom där han går...

Anonym sa...

HAr du smugit in en bild på någons gamla bil undra Ninni?

Lasse