27 maj 2010

Zinedine Zidane

Jag tycker att Zinedine Zidane var en väldigt cool fotbollsspelare. Galant, tuff, stark och proffsig. Jag såg ett program på någon europeisk kanal där det gick att fatta hur han funkade och var hans kraft och lugn utåt kom från. Minns tyvärr ej vad dokumentären hette, men den var och är sevärd. Han var som en av mina andra favoriter, som Eric Cantona, fast tvärtom. Tyvärr är de båda mest kända för ett lite speciellt tilltag var. Vad jag minns bad Cantona om ursäkt och Zidane fann aldrig någon anledning att göra det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om Zidane var med i alla matcher så skulle fotboll intressera mig!
Har aldrig sett maken till cool lirare!
R.S

Unknown sa...

Vi tar med honom och Cantona nästa gång vi lirar boll i backarna på Söder

MrR

Small Town Boy sa...

Never liked the guy. Han är som Obama, för perfekt, there are som dirty salmons swimming around there.

Anonym sa...

Japp, STB! Tacka vet jag en snubblande U21a med ambitionen att få ett halvtidsknäck på Burger King och få drömma om att sätta en krysset på...valfri landsortsklubb...Teamplayer? Nä jag håller med, verkar fishy!
KommenDiktatorn