14 november 2010

Mycket olika

Den dagen detta skrevs var en dag det var tydligt att vi alla kan vara lite olika. Alla jag pratade med hela kvällen hade helt andra tankar, upplevelser och funderingar. Jag var helt enkelt en alien, fast en timid en. 


Inte en enda person under en hel kväll var lätt eller enkel att prata med, inte en enda! Jag insåg att jag mycket ovan skrattande tog mig igenom kvällenen, med en undran och en insikt om att det kan vara mycket olika... Även om jag inte visade det. Och allt andades av enorm oskärpa och överskattning av den egna förmågan.


Speciellt när några av dem tror att du inte upptäcker att de tror att de är smarta och att de förberett något som ska vara klurigt och ska verka spontant, men som bara blir patetiskt och dumt.


Ni har inte min respekt. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det var starka ord. Inte vanligt att du uttrycker dig så starkt negativt. Inget roligt för dem och misstänker att de gjort sig förtjänta av det. Sa du något till dem? Eller log du och satt tyst?

En riktigt nyfiken Annika

Anonym sa...

Oj då, säger jag. Här är det några som får på nosen så det sjunger om det. Inte skulle jag vilja vara dom inte. Ganska kul, det är inte ofta jag ser, hör eller läser att du dissar någon eller några alls.

Hoppas att det är som en dans i övrigt.

Tjing! Simon T, igen

Anonym sa...

Du skojjar me mig...

Unknown sa...

Starka ord
De får på nosen
Jag skojar inte

Tack för era kommentarer
MrRaRe