13 januari 2011

Vana ovanor

Jag påstår att det i Avlånga Landet finns en allt för stor mängd med personer som är skolade i, fostrade med, vältränade på eller t.o.m. har fastnat i... en synnerligen tjatig vana i form av vad de säger till sig själva och till andra. Dessa personer har lagt sig till med vanor som gör att de är fokuserade på svagheter, problem och fel. Effekten blir mestadels att de inte är ansvariga.

Några exempel i denna konst.

"Jag kan inte fatta varför chefen aldrig ger mig chansen..."
"Om jag ändå kunde lära mig att inte göra samma fel varje gång"
"Jag har ju sådan himla otur hela tiden...!"
"Man gör så gott man kan"
"Det är viktigt att inte glömma att vi aldrig skall börja med att tappa fokus"
"Jag gör alltid fel!"
"Jag är ingen räknenisse"
"Jag tänker alltid fel..."
"Jag är inte kreativ, det har jag aldrig varit"

"Tänk om ändå din boss förstått hur duktig du är..."

6 kommentarer:

Truckdriver sa...

Folk förstår inte hur stor jag är!

Anonym sa...

Truckdriver! Jag förstår!!!

Anonym sa...

Folk förstår inte hur lång jag känner mig bredvid Truckdriver;)
R.S

Unknown sa...

Jag ser!

Anonym sa...

Hej igen! Åh vad skönt! Här får vi en hederlig rare-omgång! /Hans

Anonym sa...

Hej igen! Åh vad skönt! Här får vi en hederlig rare-omgång! /Hans