27 mars 2011

Designbyleftlovers

Min kollega Mrs. Telecom skickade en länk en kväll och sa att jag skulle gilla det, och hon hade hon rätt. Tydligen är den ena av de två tjejerna en före detta elev till Mrs. Telecoms mamma. Hoppas att jag minns detta rätt. De driver företaget och varumärket Design By Leftovers. Så fort jag klickat på länken så gick jag varm. Detta hade jag bara sett J göra tidigare med en kunglig stol på Guapa och W19.
Det känns som de suttit och tittat på en trist gammal byrå på väg att slängas och bestämt sig för att ge den nytt liv, och så satt idén där.

Design By Leftovers prylar bara sprudlar nytt liv genom möbelmålningarna. Tydligen så startade designduon Linda och Jona Netsman Design by Leftovers 2010 och de berkar ha fått relativt mycket uppmärksamhet för sina möbler. De presenterade sig för första gången på Formex och har sedan varit en av Sveriges mesta inredningssnackisar. De har ställt ut på Designgalleriet i Stockholm och på villa-mässan i Älvsjö. Deras möbler arbetar de framförallt med utanför Bollnäs där de också driver Freluga trädgårdsscen på somrarna i trädgården. 

Här hittar du en artikel ur DN

Jag säger nice, way to go och lycka till. Fotograferna som tagit ovan bilder heter Katarina Hansson, Inga Björk och Anna Alvergren. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mums!!!
R.S

Anonym sa...

Fillibabba!!!!!!!!!!
Kidda

Unknown sa...

Unga män! Ni har så rätt!