04 april 2011

Kommer du ihåg att vara renare av dig?

Oräkneliga är de gånger som jag skrivit om nedan tema, och fler kommer det att bli.

Kommer ni ihåg Svininfluensan? Jag skrev tidigt att det fanns positiva saker med hela diskussionen och händelseförloppet. Framförallt att jag tyckte att det verkade som personer började bli mer noga med hygienen i allmänhet och att tvätta händerna i synnerhet. Var du en av de som bytte vanor och faktiskt började hosta i armvecket? Var du en av de som började tvätta händerna med sprit? Var du en av de som började torka av handtag på offentliga platser och började tänka efter vad du gjorde med händerna innan eller efter du hälsat på någon? 

Jag tycker mig skönja att vissa verkligen bytt vanor och att andra är lika slarviga som de alltid varit. För egen del så kan jag säga att jag aldrig tidigare har varit så noga med att tvätta händerna och det känns ypperligt. Dessutom har mitt intresse för kul och annorlunda tvålar samt handcrémer ökat rejält. 

Dagens uppmaning: Tvätta händerna - ofta. För alla andras skull och för din egen skull. Jag har varit i kulturer där många så kallade västerlänningar skulle räknas som smutsgrisar. Så det kan vara en fråga om 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit i Kulturer där Västlänningar skulle kallas för "antiseptiska by proxy"!
...och gissa var jag har varit sjukast av div tarmparasiter....jo, det är klart, jag var ju ovan med deras tarmflora...ops, dricksvatten heter det visst!
(Känns som läge för en skön jeans duell west kontra the rest, tvätta dem inte på 12 månader, då blir dom och de blödande såren på dina lår ett....och då sitter dom snyggast! Hey, you guys won!)

Renlighet handlar om utbildning och inte om...vi har inget vatten....det är faktiskt skitenkelt att fixa, det kräver bara lite "know-how" och enkla tokfunky experiment från de länder som exploaterar "de som inte har något annat val än att förbli, infekterade"!
Men jag gissar att det är en prioriteringsfråga, right??? Diamanter/olja först, sen kan vi skicka en hel liter Desivon, så vi kan sova gott!
Kolla in länken, lämna den när du är nöjd med dig själv
http://www.lakareutangranser.se/gava/
P.F
ps. du behöver inte sluta tvätta händerna för det.ds

Unknown sa...

Hahahaha

MrRaRe