09 april 2011

Trentemoller - Springsteen

Jag vet att jag har lätt för att skilja på sak och person. För ett tag sedan skrev jag om Bruce Springsteen här på bloggen. I person och i sak så är det så att det är patetiskt att han är populär. Så gäller även för hans åldrande och förvirrade svenska och populistiska copy cat...


Dra på denna låten som jag lånat från YT. Nu förstår jag ett uttryck som heter, ingen regel utan undantag. Fixaren drog på denna stenhögt en kväll på W19 och jag erkänner att den är fantastiskt bra. Om Trentemöller gjorde alla mixar för Bruce så skulle allt han gör vara världsklass. Fördelen med denna versionen från YT är dessutom att du slipper se honom, hans svettiga linne, hans Rambo-pannband och att höra honom räkna.

Här hittar du Trentemöllers sida.
Och hans sida på FB här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detta beror på att du får en "personal Jesus" av introt....det var så långt jag behövde lyssna. för jag är ett proffs och vet såna grejer!
Det enda jag kan skrämma dig med är att det finns fler undantag och gav du mig en timme så skulle du uppskatta underbettets kommersiella snille som är tight parat med jubelenkelt patos och fylliga avdragsgilla välgörenhetsbidrag, rätt snyggt jobbat för en Moneybrotherepigon;)
R.S

Anonym sa...

Ehem, nu måste jag tänka om...så jävla lätt var det inte att charma dig, men vi börjar med att strippa muskler och pannband....och går tillbaka till den konstlade pseudo rythm&blues eran och där tror jag inte du hittar det....utan möjligtvis om du lyssnar på "Badlands."....den plattan han själv avskyr pga soundet och att han lät sig inspireras av tiden och Costello!
Men o andra sidan gjorde Costello bara en ytterst väsensskild platta att räkna med i kringkrokarna, nämligen "The one and only" album som R.S hyllar och kritikerna avskyr ....inte undra på att B.S var vilse, ,men då lät han skapa en vidrig platta som heter "The River" där han gör Jerry Williams covers förutom när han fick skäll från Skivbolaget och skrev två fantastiska låtar nämligen Point Blank och The River!
Förövrigt tycker R.S att han hade en stil på den tiden som gränsade till "the sartorialist" , i den vita skjortan, grå kavaj, och svarta jeans med ett par "fuck-off" boots! Få kan se fulländade/färdiga i den utstyrseln!!
Mången Moneybrotherepigon har försökt imitera denna stil för att finna sig imiterade av MQ...kul, egentligen;)
Ps. om ni undrar vilken Costelloplatta jag pratar om och inte får ihop kronologin, så är det Imperial Bedrooms jag pratar om! Shabby dolly! är ett mästerverk av obehaglig brittiska undertoner!
Men dit kom han aldrig och därför uppskattar jag varje ansträngning till att guida in honom i mindre Boogie och mer Woogie!!!
R.S

Unknown sa...

All rise! The one and only R.S.!!!

Har sagt och skrivit det miljoner gånger, men det är dags för dig att starta en musikblogg eller vad fan som helst för ditt skrivna ord är minst lika imponerande som dina bilder, toner och tankar. Hallelujah!


MrRaRe