Nog med reaktivt anti-SAS. Det var mest för att du ska
förstå, antar att du som jag ofta är tvungen att använda SAS på något sätt in
eller ur Avlånga Landet. För ett
tag sedan öppnade British Airways linjen Little Village London. Jag blev
extremt glad eftersom när den fanns tidigare så åkte jag alltid med BA framför
SAS och detta styrt av en enskild händelse. Jag gjorde misstaget att komma för
sent till en SAS-flight och den hade fortfarande inte gått men SAS ville,
förmodligen helt korrekt och enligt reglerna, inte checka in mig och låta mig
åka. Så jag frågade om det fanns något att göra, men det var mitt fel och jag
fick åka nästa dag. Jag knallade över till BA för att höra om det fanns några
biljetter på deras plan och det gjorde det inte, men de skulle kolla vad som
gick att göra. De frågade även om SAS hade erbjudit mig att åka med BA
istället, och jag svarade ärligt att något sådant erbjudande inte dykt upp. Det
ringdes samtal och pratades och plötsligt sa de, hit med väskan, vi har löst
det. Farten blev full och snart var jag vid planet. De sa att de hade ordnat en
plats i cockpit och hoppades att det var ok. Ok, det var helt fantastiskt att
få sitta där hela vägen med de utomordentligt trevliga piloterna samt den stora
upplevelsen. Dessutom hae jag sådan tur att vi cirklade över London och väntade
på landningstillstånd och det I sig var tillräckligt för att fatta ett enormt
tycke för BA.
Jag har inte flugit mycket med BA genom åren och ändock
tillräckligt för att säga att de precis som Lufthansa alltid överträffar
förväntningarna. Personalen är trevlig, sättena är bättre, servicen ärlig och
äkta. Det här med sätena är för mig det viktigaste som finns på en flight
tillsammans med benutrymmet. Och
BA:s säten och benutrymme gör en glad man med lite ryggpaj lycklig. Att bemötas
med intresse och glädje blir rena chocken när jag är van vid det statliga SAS.
Så om du är en person som jobbar på BA eller har kontakter
med dem så framför gärna att MrRaRe är enormt glad att ni finns på Little
Village’s flyplats och hoppas att ni sätter press på SAS att sträcka på sig och
bli kundstyrda. Ni är ett nöje att resa med.
4 kommentarer:
Du ÄR luftens kung!! Vi är helt säkra:)
Fågelmännen
Som vanligt har ni rätt ni Fågelmän!
BA är ett rent hyckleriföretag, i dec 2010 kunde dom inte (orkade inte) ordna ersättningsresa för sina passagerare som befann sig i London.
Nu efteråt när alla vill ha ersättning för sina extranätter i London, samt för den hemresebiljett dom hade tur att själva få tag i för att komma hem innan jul överhuvudtaget , vad erbjuder man ? , jo 2000 kr per person.
Själv kom vi hem 4 dygn senare än planerat , samt vi fick köpa nya biljetter med annat bolag , för total kostnad av 12000 kr per person, så snälla skaffa erfarenhet innan ni gör reklam, även för skitbolag.
Anonym! Förstår att du kommenterar när era och mina upplevelser av BA verkar extremt olika. Grymt tråkigt att höra hur ni upplevt er bli behandlade av dem. För mig låter det som ett annat BA än det jag mött. Bra att du skriver om det här och på andra ställen. Mina positiva och dina negativa hittas av alla som vill och så kan de som hittar det skaffa sig en egen uppfattning.
Gällande erfarenhet av flyg tror jag att det är svårt att skaffa mer än jag har, gällande BA vill jag inte ha samma erfarenhet som ni har.
Reklam gör jag aldrig på denna bloggen, precis som du skriver jag vad jag tycker.
Skicka en kommentar