15 juni 2011

Vi ska gifta oss! Grattis!

Satt och slölyssnade på ett program på TV, utifrån altanen, som handlade om kärlek och äktenskap. Hela programmet byggde sin idé på att redovisa utifrån siffror. Om någon såg det så får du gärna säga vad det var, jag tror att det byggde på statistik från Det Stora Landet. Siffror jag tror att jag minns rätt och som fick mig att tänka var. Varje kvinna som gifter sig kysser i snitt 79 män innan de beslutar sig för prinsen, varje kvinna ligger med 9 andra män innan de gifter sig, varje man ligger med 12 kvinnor innan de gifter sig, varje människa har 5100 orgasmer i livet, av de som gifter sig så skiljer sig 50%, 70% är otrogna... och så vidare. 


Vad ska jag tycka om det? Det känns helt rätt att de som vill prova sig fram ska prova sig fram och vice versa. Men statistiken säger ju inte om det är lågt eller högt med 50% som skiljer sig eller kanske rent av lågt. Den säger heller inte om 70% är en låg eller hög siffra i förhållande till hur de trivs. Jag har ingen aning, jag vet sådana som borde ha hållit ihop och andra som borde gått isär. Och jag vet att det finns personer som fuskar med sig själva och andra. Vi har bara ett liv, fuska inte med dig själv och andra. I precis den ordningen!  

Inga kommentarer: