18 juli 2011

Ska fixa flaggstången

Det är nu 35 år sedan flaggstången kom på plats genom Min Kompis vänners försorg. Sedan dess har den varit tryckimpregnerad som senare blev vit. Efter det har själva stången bytts till metall medan hela foten fortsatt att vara den gamla tryckimpregnerade i trä som numera är vit. Den har flaggat, mörknat och stora delar har ramlat bort de senaste åren.


Varje vinter bestämmer jag att jag ska fixa den eller byta ut den till sommaren. Och varje sommar så tycker jag att det är lite synd för det finns annat som stadgar. 


Kan det vara lite nostalgi och lite kärlek som gör att jag låter det hela bero? När jag nu tittar på den så har stången faktiskt börjat luta och foten ser näst intill anskrämlig ut. Spår av rost från beslagen har gett rinnmärken på det vita. Jag behöver i alla fall se till att den målas, ska ta det under nästa vecka... 


PS. För dig som undrar vad en flaggstång är se denna länk

Inga kommentarer: