26 september 2011

När bestämmer du vad du ska ha på dig?

I förhållande till när du vaknar en vardagsmorgon, och ska till jobbet, när bestämmer du vad du ska ha på dig?


Jag bestämmer mig senast precis innan jag somnar, var jag än är och när det än är. Åtminstone är det min uppfattning. Att det sedan ibland ändrar sig när jag väl är vaken och ska klä på mig styrs av känsla.


Det som är grunden för planerandet är en mappning av vad som är viktigast som styrs av crm-minnet i iPhonen och som analyserar, exluderar och adderar baserat på vilka jag ska träffa och hur hela flödet av dagen ser ut. Förr var det ofta klocka, bälte och skor som styrde. Numera är det svårare att veta vad som avgör generellt. Solklart är att jag förutsätter att kläder ska på och av, vilket gör att de olika delarna ska hänga samman.


När bestämmer du vad du ska ha på dig? Och vilket plagg och vilken agenda styr valen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello! Av mycket erfarenhet så vet jag flera saker:

Du är snabb, tar aldrig lång tid och det sker sällan att du ändrar dig

Du har sällan samma grejer när vi träffar samma människor

Allla som rest med dig vet att du har med dig fler byten än någon annan

Du har aldrig något endaste plagg två dagar i rad

Du tänker alltid på varje detalj

Alla saker tvättas efter ett att du använt det en gång

Aldrig samma skor två dagar

Det tar längre tid med smyckena och skärpen än med kläderna

Och viktigast av allt, finns ingen som är bättre på att välja saker till tjejer och kvinnor du gillar. Och vo har alla lika svårt att vänja oss vid att det bara är så att du är en genomsnäll djäkel. Såna ska ju inte finnas, det har ju varenda mamma lärt sina döttrar:)


Puss Ann

Anonym sa...

Rareponken:)! Om det Ann skriver är nutid så innebär det att du är precis samma ovanliga kille fortfarande:) Kram Camilla

Unknown sa...

Camilla! Allt Ann skriver stämmer. Precis samma ovanliga kille! Puss på er/MR