18 november 2011

Alshammar & andra tjejer...

Du vet att jag skrivit det förut, Svensk idrotts enda lysande individuella idrottstjärna just nu är Therese Alshammar. Och precis som tidigare skrivet, hon bara levererar och kör!
Jag har respekt och förståelse för att Zlatans prestationer, bok och privatliv är mer intressant men inte att flata regler inom gullepluttsporten hockey får mer publicitet. Eller att amatörlaget på semesterresa i Finland får en massa tid utan att vi kan se Alshammar i direktsändning. Jag vet att det är tittarsiffror som avgör, men ibland behöver folket smakstöd och guidning. 


Therese är utan konkurrens den enda individuella idrottare vi haft sedan Borg och Stenmarks dagar som varit så totalt dominerande och då är hon idag minst tio år äldre än vad Björn var när han fick smak på annat och tappade fokus.


För övrigt så är de svenska damlagen som levererar i VM, EM och internationella cuper. Har även förståelse för att det ger mindre uppmärksamhet, men borde det åtminstone inte motivera herrlagen att prestera ett snäpp till, eller har manlig elitidrott blivit för bekväm och välbetald i vissa lagsporter?


Hur som haver... Puss Tessan, du "Kick Ass"!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bloggkungen!

Kidda har tjatat så in i h-vete att jag ska besöka din blogg och så faller jag direkt pladask för din hyllning av min blivande hustru Tessan:) djäklar vad du får ur dig artiklar och bilder, och helt väntat är den prydd med DB i vartannat stycke, f-n tröttnar du aldrig på den gubben? Nä, nu blir det till att läsa vidare. Lovade Kidda att anstänga mig och kommentera ett par rader. Vet du att den är ganska kass via iPhone? Ser helt annorlunda ut än via datorn och det verkar som hela högersidan försvinner, men det kan vara att jag är helt oteknisk eller gör fel. Som du minns sitter tumjäveln mitt i, och inte bara på dig:)

Så broder, (och tjatiga Kidda nu har jag fullgjort min uppgift) Fridens Senor P-O

Anonym sa...

Senor P-O här igen. Trodde jag skulle bli tokig, skrev kommentarerna ovan och när jag skulle trycka på print så försvann det jag skrivit och allt så annorlunda ut. Bara så du vet så fick jag trycka en massa och det såg annorlunda ut varannan gång. Och sedan fungerade det plötsligt. Kolla det, kanske är något fel på hemsidan som gör att andra kanske inte kommenterar? Eller så gör jag fel.

Igen, Fridens och God Afton Senor P-O

Unknown sa...

Senor P-O! What an honour!!! Från en iPhone!!! Visste inte att du gått och blivit så enormt het:)

Kul att du gillar inlägget om din blivande fru och framförallt att ha fått dig som läsare och "kommentator".

Vad gäller det du kallar hemsidan så funkar produkten Bloger som dena heter bäst från dator eller PC. Kommer säkert utvecklas framåt. Så, för att det ska gå enkelt att kommentera och skriva så tycker jag att du ska göra det från din dator eller Mac.

Välkommen till min lilla löjliga blogg Broder! Glada hälsningar MrRaRe