31 december 2011

MrRaRe's profetior: Vad händer 2012?

Nedan finner du mina profetior för 2011 och givetvis fick jag i princip helt rätt med vad som skulle hända. Jag har kommenterat utfallet inom parentes. Så här såg mina profetior ut då, och därefter följer mina profetior för 2012.
Det kommer vara sju dagar per vecka (jag fick rätt)

Det kommer vara 24 timmar per dygn (jag fick rätt)

Det kommer vara 365 dagar detta året (jag fick rätt)

Det kommer dö människor och det kommer födas människor (jag fick rätt)

Det kommer finnas människor som är ambitiösa och det kommer finnas människor som är lata (jag fick rätt)

Apple kommer släppa minst ytterligare en produkt som kommer stressa deras konkurrenter (jag fick rätt)

Det kommer finnas minst ytterligare en plats eller tjänst på nätet som kommer förändra (jag fick rätt)

Therese Alshammar kommer fortsätta att leverera (jag fick rätt)

Svenska tidningar kommer fortsätta att skriva för lite om Ericsson (jag fick rätt)

Volvo och Saab kommer sälja fler bilar än 2010 (jag fick rätt)

Fredrik Ljungberg kommer göra en fantastisk säsong och kommer få ytterligare ett stort modeuppdrag (har ingen känd status på detta)

Moderaterna och de två extremistpartierna i riksdagen kommer öka i popularitet (har ingen känd status på detta)

David Bowie kommer ha en spelning i Sverige (har blivit ofrivilligt fördröjt)

Svenska landslaget i fotboll kommer spela fantastiskt (jag fick rätt, och även det blonda herrlaget har presterat)

RA-RE kommer med en fantastisk kollektion SS2011 och FW2011 (har ingen känd status på detta)

Spotify kommer skjuta upp lanseringen i US ett år till (fick någorlunda rätt)

Sverige går inte vidare till finalen i Schlagerfestivalen (fick helt rätt)

Det blir ytterligare ett år när omoderna svenskar hävdar att det funnits någon spelare från Norden som varit i närheten av Zlatans karriär (fick helt rätt) 

Zlatan vinner Guldbollen för sjätte gången (fick helt rätt)

Svenne Viking vinner inte Elitserien (fick helt rätt)

MrRaRe fortsätter publicera inlägg minst en gång om dagen (fick helt rätt)

W19 & Guapa kommer ha sin invigning (fick helt rätt)

Det blir offentligt att Tyskland är besvikna över att de aldrig vinner några krig (fick någorlunda rätt, och framförallt kom det äntligen fram att alla tyska soldater och stor del av befolkningen kände till det fruktansvärda som pågick)

USA hittas med fingrarna i syltburken (fick någorlunda rätt)

Di Canio blir tränare i Populisterna och de fortsätter att rekrytera spelare från länder som ingick i annekteringen eller som var bundsförvanter (de har tappat modet, även om det var nära)

Inför 2012 så ser mina profetior ut så här.


Det kommer vara sju dagar per vecka

Det kommer vara 24 timmar per dygn

Det kommer vara 366 dagar detta året

Det kommer dö människor och det kommer födas människor

Det kommer finnas människor som är ambitiösa och det kommer finnas människor som är som många andra

Apple kommer släppa minst ytterligare en produkt som kommer stressa deras konkurrenter

Det kommer finnas minst ytterligare en plats eller tjänst på nätet som kommer förändra

Therese Alshammar kommer fortsätta att leverera

Svenska tidningar kommer fortsätta att skriva för lite om Ericsson och om Saab Group

Svenska tidningar kommer fortsätta att skriva för lite om positiva saker och framgångsrika företag, orgaisationer och människor

David Bowie kommer ge ut en skiva för första gången på ett tag

MrRaRe kommer inte handla ett enda plagg från RA-RE

Sverige går inte vidare till finalen i Schlagerfestivalen

Svenskarna kommer fortsatt lägga den största delen av sin fritid på såpoperor, röstningsprogram och alkohol

"Motljusgråterskan" och Nutcase Colin skriver på en protestlist mot Guldbaggegalan och tackar inte ens nej till inbjudan, de är sura även detta år

Det blir ytterligare ett år när omoderna svenskar hävdar att det funnits någon spelare från Norden som varit i närheten av Zlatans karriär

Ännu ett år fyllt av kompromisser mellan par

Zlatan vinner Guldbollen för sjunde gången

Svenne Viking vinner inte Elitserien

MrRaRe fortsätter publicera inlägg minst en gång om dagen

Tomas Ledin ger ut en samlingsplatta under våren

Petter fortsätter med att vara med i väl valda kommersiella skitreklamfilmer, tyvärr...

Slutligen och till slut blir "Lill-Babs" och Ledin ett par

2 kommentarer:

E20 Norr sa...

Hur lyder prognosen för LMS å RS? Det är väl dina penpals? Du tjatar ju jämt med och om dom här på bloggen. Nyfiken!

Unknown sa...

E20 Norr!

Prognosen för några av de utvalda är mycket god. Jag vet att de kommer få en mycket bra start på året i och med onsdagen denna veckan. Kommer att bli det där då de båda kliver ytterligare ett steg framåt i livet!

Du förstår E20, när man som de är ett par av de få utvalda så kan det bara gå bra.


MR