05 februari 2012

Lågpriselektronik

Hej alla Giganter och alla andra tekniksäljande lågrisföretag!


Nu kan jag jämföra två av er, för nu vet jag hur det är att bli bemött som kund på SIBA respektive på Mediamarkt. Och ja, jag vet att jag säkert inte är er målkund eller särskilt viktig för någon av er. Här kommer dock omdömet från mig. 


Det är två helt olika världar och filosofier, där valet är oerhört enkelt. SIBA är rörigt, skitigt, lite folk, krystade dialoger och en allmän otrivsel. Mediamarkt är bra ordning, strukturerat, mycket folk, bra stöd och hjälp och riktigt trivsamt. Känns till och med som om jag var lite viktigt där. Hela sammanfattningen kan egentligen göras genom att erkänna att jämförelsen är meningslös, det är två varumärken som har två helt olika filosofier, en tycker bonusen är viktigast och en vill att kunderna ska trivas. Jag har ju sedan tidigare bestämt mig för att aldrig sätta min fot på SIBA igen, och det kommer jag hålla. Mediamarkt, tack!

Inga kommentarer: