27 juni 2012

Han köpte två Kindle!

Jag mötte en intressant man på tåget för några dagar sedan, redan när han steg in i vagnen blev jag nyfiken. Han var i 70-årsåldern och belevad. Kändes direkt som att han var mycket trivsam och resvan.


Och mycket riktigt så stämde det, han såg direkt till att fler trivdes i vagnen och såg till att det som ibland kan vara ett något väl vänligt inslag på tåg aldrig fick chansen att dyka upp. Han såg till att alla blivit sedda genom att helt enkelt glatt heja på alla.


Naturligtvis hamnade han mitt emot mig och vår interaktion pågick från innan tåget lämnat stationen tills jag klev av i Muzak City.


Det visade sig att han var professor i Little Village och var extremt resvan efter att ha bott utomlands samt eftersom han var en efterfrågad föreläsare internationellt. Var mycket lätt att hitta en bra och givande dialogen med denna man. Väldigt snart kom vi in på prylar och saker som förenklar det liv vi vill leva på ett bättre sätt. Han var en Apple-man sedan många år och tillhörde som som alltid och bara haft Apple-produkter. Fram tills nu... Jag visade honom Kindle och berättade vilka "use case" den förenklar och berättar och han satt och fingrade på den en stund medan han undrade var jag köpt den. När sa tack för lånet och överräckte den lånade till mig så sa han samtidigt "Jag har beställt två, en till min fru som är galen i att läsa böcker på engelska och vägrar använda datorer och plattor, och en till mig själv". 


Underbar avslutning på en diskussion och start på en relation. Och skönt att träffa en handlingens man som kändes som en intresserad hedersman.   


Inga kommentarer: