30 juni 2012

Musikminnen

Jag har så enormt mycket minnen som är kopplat till musik. Säkert har alla eller många det, fast nu kan jag bara stå för vad jag minns... Några snabbt nedskrivna plattor och låtar med direkt koppling till tydliga minnen...


Uriah Heep's Magicians Birthday - Feffe's rum på Åsvägen


Bowie Pinups - Götabergsgatan i Little Village


Lustans Lakejers Uppdrag i Genéve - Paradiset


Dire Straits Brothers in arms - Tror att hon hette Pernilla, minns bara ögonblicket och lägenheten 


Joe Cockers You are so beautiful - Herregud vilken tur att vi inte gifte oss


Peter Forsman's Totala Idyllen - Fanns bra ögonblick redan då

Sweet Ballroom Blitz - Sven, Niklas, Kalle, och alla andra fantastiska... 

Frank Sinatra's My Way - Min Kompis


Holidays in The Sun - Författarens lilla extrastuga


Damned's New Rose - Vilken sommar...!

DB's Life on Mars - Alla bra ögonblick i livet


DB's Cat People - Vilken sommar det var, vad hette nu alla...!


Och jag kan hålla på länge till, varenda låt jag gillar är förknippat med något minne kopplat till något eller någon

Inga kommentarer: