28 juni 2012

Kanske ska det bli denna...?

Tycker mig ha hittat en ny schysst som förslag på vilken cykel jag ska köpa, den sägs heta Prius_PXP_Bicycle. Jag går ju som sagt mycket på form och stil. Det enda tvivel jag har om denna är vad den kan väga, och det får jag ta reda på. När jag kollade på The Fancy, där jag
förresten hittar det mesta inspirerande jag hittar, så fanns det inte så mycket mer information. Och när jag använde vår vän Google så sprang jag istället in i denna roliga input... Utifrån denna bilden...
Cykeln på denna bilden är en konceptcykel från Deeplocal, som hänger samman och är en del av med Toyota's Priusprojekt. Deeplocal är ett designhus i Pittsburgh som har tillfört en neurologisk twist till konsten att cykla. Sadelstolpen har tillförts trådlös sändare, så att användarna kan fjärrstyra växeln med en smartphone. Deeplocal's designers har lagt neuronsändare kopplat till en hjälm och PXP ser till att det kommuniceras - detta betyder i teorin att den som kör cykeln kan kontrollera cykelns växlar genom att bara tänka på vilken växel som ska läggas in. Teori, är naturligtvis inte samma sak som praktik, men konceptet kommer med största säkerhet att bli verklighet om någon tänker riktigt rejält och hårt på det.

Inga kommentarer: