04 april 2013

Ovana

Jag vet att det är många saker som efter ett tag går per automatik och så kallat går i samma hjulspår. Det må vara simpla saker som att välja vilken restaurang du går till, var du föredrar att sitta på flyget, vem du gillar att samtala med, vilken musik du lyssnar på, vad du dricker till maten, vad du har på dig, vem som kör vilken typ av sträcka, vilken sida av sängen vem sover på, var du lägger osthyveln när du skurit de första skivorna ost, vad du handlar eller använder för kläder när, vilka du helst firar midsommar med, hur den första vårträningen känns, vilka som får en personlig hälsning i någon form på födelsedagen... ja, du fattar... Och förhoppningsvis läste du ovan sakta, för du fick förmodligen en hel del bilder när du gjorde det.

Jag är just inne i en period när jag medvetandegör vilka saker som går per automatik och vad som blivit en vana som jag vill utmana och göra till en ny vana. Jag tänker inte rabbla upp dem nu, för alla vi som gillar att vara lite maniska har en tendens att ändra på mycket fort. Så även jag.

Men just nu går analysmotorn dygnet runt på alla möjliga sätt med alla möjliga fokus. Och jag gillar det. Vissa saker som är medvetendegjorda inbillar jag mig ger fysiska konsekvenser, påverkan eller inverkan. Andra vrider och utmanar på komforten eller påverkar basala saker som vila och avslappning.

Jag vet inte och ska ta reda på vad triggern till detta är, fast det finns nog bara en som kan bilden men som absolut inte förstår fullt ut, och det är jag själv.

Jag kommer inte rapportera mer än så här på bloggen, men min avsikt med detta inlägg var snarast att du skulle börja tänka och kanske prova att ändra på några vanor efter att ha läst detta. Om du för så gratulerar jag dig och önska dig ett varmt lycka till!


Eder ödmjuke skribent,
MR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om responsen på den massiva horden av mail/inlägg på denna blogg börjar infalla på spontana och oväntade tidpunkter så kommer jag glädjas åt detta spontana intiativa regelbrytande! Tills dess så hörs vi på söndag......eller inte? Nu börjar det bli spännande och hett som min nya frisyr!
R.S

Unknown sa...

Bäste R.S!

Ett digert och förändrat dags program det senaste har gjort att mina vanor och vanliga mönster har brutits, därav de sena svaren.


Med förhoppning om förlåtelse,
Din ödmjuke skribent MR