31 januari 2009

Vad de menar

Har alltid funderat på det där med att vissa säger ”att det var ju bara ett skämt” eller ”jag bara skojade”. Jag vill inte anklaga någon, fast ofta så kan jag få en magkänsla av att det är ett sätt i detta avlånga land att slippa ta ansvar för vad de egentligen tycker eller har sagt. Kan vara så att det är ett uttryck vissa tar till när de dragit en kass lögn och märker reaktionen.
De kan ha varit ärliga och ser hur snett det mottogs eller bara allmänt trampat i klaveret. Skulle ge mycket för att veta om det på vissa och många kan stämma.

En annan växande fundering jag har gällande att de jag tycker är riktigt roliga individer kanske är riktigt allvarliga. Kanske går det bara att vara riktigt rolig förutsatt att du menar det du säger?

En sista sak är en kluring kring de som säger ”allvarligt talat” och ”ärligt talat”. Jag brukar fråga om de har skojat om allt innan när vi samtalat vid den första kommentaren och när de säger sig vara ärliga frågar jag alltid om de varit oärliga tidigare under dialogen.

Inga kommentarer: