22 mars 2009

Sju med Olle är hos oss

Nu har den snurrat i lurarna en del. Omdömet är att den är fantastiskt avskalat vacker. Det är mycket Olle nu här, hemma och bland människor jag umgås med. TV-filmen, ”Andra sjunger Olle”, artiklar och det återupptäckta medieintresset, konserter på gång i Stockholm och Göteborg, Facebook, Spotify etc. För den som läser mina texter kommer det säkert inte som någon överraskning att Olle är en av mina husgudar. Det har jag och LMS gemensamt, och det kan aldrig Rockstjärnan ändra på.
Olle är även en av de få som har bitit sig fast bland några moderna musiker efter Sex Pistols, U2 och David Byrne/Talking Heads. Bland de där låtarna som kommer spelas på min begravning kommer en vara en låt med Olle. Att de andra kommer vara Life of Mars, What a wonderful world, Bones och My Way är redan spikat. Att den fjärde kommer vara en låt med Olle är solklart, frågan är bara vilken. Att jag vill att det är Rockstjärnan som spelar dem med sin favoritgura är det mest självklara av allt. Gud så vackert. Ibland kan det kännas som att detta kanske är sista chansen att välja en ny låt med Olle med tanke på hur han lever sitt liv.
Vare sig du gillar eller ogillar Olle så säger MrRaRe köp. Är du sedan en RaRe person så köp den absolut.
Jag vet sedan tidigare att det finns låtar på Olles plattor som jag tar till mig direkt och så är och var det även med denna platta. Jag vet också att när jag något om denna plattan nästa gång så kommer jag säga att alla låtarna är kalas. Finns alltid några som tar tid at ta till sig. Vad jag redan nu kan säga är att texterna känns mer briljanta än någonsin. Finns många artister som borde ta hjälp av Olle.
Jag vet att Heinz L sagt vid ett par tillfällen att plattorna med Olle går fort att spela in, ingen aning om det är så denna gången. Jag vet bara att det gick fort att bli ett med skivan. Sju, Tack Olle!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Satt precis och lurade på om du hade skrivit något om den än och Vips. Håller med dig, det som var annorlunda denna skivan tycker jag är att den satte sig direkt. Skall du på någon av konserterna? MM

Anonym sa...

Jag skulle vilja kalla det massmediapsykos på gränsen till hysteri, men...ere många svåra ackord?
;)
KillKram!
P.F
:>D

Anonym sa...

Fantastisk artist, kanonplatta!
Ju färre ackord desto bättre herr P.F. Typ Ramones:-) Härligt brother Rare!

Anonym sa...

Mmmm! LMS, menar du så få ackord som i den superspännande musikformen blues;)
P.F
:>D

Anonym sa...

MrRaRe är pålitlig och trogen som få
Ha d! Olle