22 mars 2009

Leve DiLeva

Såg en repris imorse med Babbens nya program och en av gästerna var en briljant person som jag ej har haft med i hjärtat och hjärnan på länge. Den första plattan jag köpte med honom är det inte många som har, den hette Loch Ness tror jag.
Där satt han som en kunglighet och gav alla dessa självklara och mycket enkla svar på alla möjliga frågor från Babben.
Dessutom fick jag respekt för honom när han lekande lätt tog sig igenom en lek där en panel ledd av Babben och Tommy Kokain försökte få Ola Salo, en Mia och DiLeva att skratta. Han rörde ej på en min utan bara tittade sig igenom tills tiden var ute för denna leken. Hans förklaring till sin styrka i detta var att han sade att han ej var med, detta var deras grej. Bättre formulerat än så men det var andemeningen.
Det var fantastiskt skönt att få tillbaka DiLeva in i min hjärna och i mitt hjärta. När vi gjorde lite olika ärenden under eftermiddagen såg jag till att köpa de skivir med DiLeva som jag ej hade digitalt så att de kan börja rulla i iPhonen. Där kommer han vara kvar ett tag nu igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

träffade lotta i helgen och hörde att du skrev bloggen. oväntat att du är mr rare, not! skall lusläsa den. hur fan hinner du människa? fast du har alltid varit the choosen one;) hoppas att vi kan ses snart. lilla karin

Anonym sa...

Di Leva är ufot han själv tror finns, och det är väl alldeles strålande på alla sätt och vis!
Helt jäkla unik är han dock inte för att "tiga sig igenom skämten" lyckades en annan uforapport med!
Nämnligen, E-type!
Tror helt enkelt inte Babben & co är kul!
Din P.F
:>D