22 mars 2009

Eleganten

I våra liv ägnar vi tid vid flera instanser och passerar flera institutioner. När jag jobbade några är på en av institutionerna lärde jag känna enormt många personer på ett sätt som gör att jag kommer fortsatt känna dem livet ut. Jag fick umgås och vara med en massa människor som, oavsett förutsättningar, försökte maximera sina förmågor. En av dem jag lärde känna där var Eleganten. Tror att jag känt Eleganten i 25 år nu och han är en fantastiskt bra person. Kanske är det bara han som med säkerhet kommer att förstå att det är honom jag skriver om nu, några andra kommer att gissa sig till det.
Han är en av de personer jag känner som ständigt utvecklas och som ökar sitt mod och sin kunskap i smyg.
Idag satte vi oss sent på favoritstället och tog ett par Cola efter att båda hade varit på Svenne-Arenan och kollat Gladiatorer. Han hade varit där med kunder och det hade jag också.
Eleganten var såväl Världsmästare som enormt framgångsrik i ett av sina tidigare yrken, men har till skillnad mot många andra inom den typen av institutioner bara fortsatt att utvecklas. Det var skönt att framföra till dig idag att du en person som bara fortsätter att utvecklas. Eleganten, Du är modig och bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Eleganten måste vara Janne Apell, den vänsterhänte Davis Cup-vinnaren och Världsmästaren. Bennys pojk! Keep it up MrRaRe!!! /Stebal