11 maj 2009

En har bestämt sig för att säga vad den tycker

Pratade med en god vän idag. Han berättade att han hade bestämt sig för att sprida glädje. Självklart blev jag nyfiken och undrade vad det var han skulle göra och varför. Han sade att han hade kommit på att tyckte han att det bästa som fanns var att få äkta och positiv feedback från andra människor.
Han berättade att han hade klurat ett tag på hur han själv gjorde och insett att han ofta tänkte bra saker om personer men att han aldrig eller sällan sade det till dem. Nu sade han sig ha tagit ett beslut. Han skall börja säga vad han har för positiva saker att säga till personer när han tänker på det. Jag blev lite glad och sade att jag nu förstod vad han menade med vad han skulle göra och undrade varför han skulle göra det. För mig egen, skulle svarade han och jag förstår vad han menar. Förstår du?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yippie! Satt precis och tänkte skriva till dig att det varit på tok för lite nya inlägg sedan månadsskiftet...och vipps så kom det ett gäng...skönt.
Alltid skönt att få koncentrera sig lite på nya inlägg från dig innan jag somnar.
När skall du avslöja vilket Mitt lag är och att vem LMS är??? Min gissning är GAIS och Pelle Blohm!
Jonas

Anonym sa...

Kanske skall prova detta!
Lasse

Anonym sa...

Jag har testat. Busschaffisen trodde att jag gjorde ett taskigt raggningsförsök...:)