15 maj 2009

Min första stjärna

Min första stjärna! Han hette Feffe, eller kallades så i alla fall. Han var enormt snäll mot mig när jag var liten. Han var minst tio år äldre och son till mina föräldrars bekanta. Hans pojkrum var det coolaste rum jag hade varit i. Fyllt med de rätta affischerna, statyerna, den enorma stereon, kläderna, ciggaretterna utan filter, filtarna, sängöverdragen och framförallt men fyllt med musiken...
Feffe visade mig en värld av ljud och ljus som jag nu vet att jag valde som grund för hur jag styrde hela mig. Han spelade upp och visade en värld med Velvet, Uriah, Roxy men framföralt bjöd han på David Bowie. Bowie visades upp i alla dess former; affischer, skivor, singlar, foton, bilder, tavlor...name it!
Tack Feffe, Du var min första stjärna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack