18 juni 2009

Malmö

Spenderade ett par dagar för ett tag sedan i Malmö. Kan och kunde ej staden alls och känner mycket få i den.

Har varit där en del på jobb genom åren men nästan aldrig varit runt i staden.

Därför var jag lite nyfiken att få grepp om den under en helg. Hade över huvudtaget ingen plan för hur jag skulle angripa upptäckten men visste att jag bara skulle hålla mig i centrum och gå själv.

Spontant kan jag säga flera saker och intryck som egentligen kom omedelbart och som just nu är bestående:

- Skönt med en stad som känns internationell.
- Mycket frisersalonger.
- Alldeles för lite modebutiker och för mycket kedjor, även om jag efter en dag hittade några små och privata. Dock utan intressant inehåll.
- För lite RaRe-grejer.
- Såg ingen fotbollsfeber eller stolthet för att det finns ett halvbra Allsvenskt lag.
- Mycket poliser och maskerade svartklädda på lördagskvällen
- Många bra restauranger och caféer.
- Inga RaRe-kläder.
- Mycket uteserveringar med infra.
- Trevliga och glada personer som har serviceyrken.
- Inte mycket vackra eller välklädda människor.
- Enormt mycket turister från Italien och framförallt Danmark.

Värt att prova? Kanske! Kanske inte!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trodde att MrRaRe skulle använda motorsågen efter att han sett min fina stad. Tack för senast! Kram Ann