20 juni 2009

Paolos svar

Såg Paolo Roberto på ett inslag på morgon-TV där han uttalade sig om allt möjligt, matlagning och feminism.

Jag har aldrig träffat Paolo och har därmed bara den bild som intervjuer kan ge och ger. Jag har ej bestämt mig för vad den bilden ger mig, men jag noterar att han utvecklas från gång till gång som jag ser honom och lyssnar på vad han tycker och svarar.

Det enda jag vill framhålla just nu är en mening som fanns med i det program jag såg och det var en del i ett svar gällande hans eget äktenskap och kopplingar till jämlikhet.

Paolo svarade som en del i en fråga att han inte var gift med sin hustru för att det skulle vara enkelt utan att han var gift med henne för att han älskar henne.

Det är omöjligt för mig att veta exakt vad han menade men jag vet hur jag tolkar det just nu. Vad tycker du att svaret innehåller?

Jag är ej gift med den jag är gift med för att det är enkelt utan för att jag älskar den jag är gift med.

Wow!

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg programmet och personligen blir jag ej riktigt klok på vad jag tycker om honom, Men du har satt fingret på en sak och det är att han in emellan allt han säger får ur sig grymt bra one liners. Och han är ej som alla andra, vilket är uppfriskande. Han sade något i programmet om att han håller på att utvecklas och jag tror att han har rätt