11 oktober 2009

Usama Um Barrack driver krig och mäklar fred

Jag tror att jag förstår intentionen. Att en del tror och tycker att han gjort så mycket. Och jag vet att det främsta argumentet gällande hans person är att han är bättre än den förra. Och detta gör att jag förstår att hans företrädare på rollen som krigförande överbefälhavare ej var aktuell.

Jag hör de som pratar för och emot. En del tycker smart och andra tycker emot. Jag tycker ej att det handar om för eller emot. Det handlar om ett logikfel i kriterier eller omdöme. Han representerar en krigförande nation och är överbefälhavare.

Kan alltid bli fel. Kommer dessutom mest att bli Usama Um Barracks problem. Kanske vrider sig Herr Nobel i graven. Rutinerad som han bör vara så tänker han att det förhoppningsvis snart är bortglömt.

Min slutsats är just nu att det hade varit klokt av Usama Um Barrack att lämna tillbaka priset. Det hade jag gjort. Fast MrRaRe och Usama Um Barrack har förmodligen lite olika agenda. Dessutom har jag inga sponsorer som styr mig.

Inga kommentarer: