09 mars 2010

Flygvärdinnor

Inget illa menat. Men för mig är detta en yrkeskategori som har fått sin bild byggd av företrädesvis amerikanska filmer. Jag har absolut fått en bild intrummad via filmer av alla dess slag och kvalitet. Att den sedan inte alls mappar mot min upplevda verklighet och alla sittningar på och resor med olika flygbolag över klotet är mer  än uppenbart.

Personligen pratar jag om att jag vill bli artigt bemött av intresserade personer som gillar att ge service. I filmerna har jag fått lära mig att det är sexighet, glamour och gärna mer än flörtigt som gäller. I verkligheten är det pustande bittra och trötta personer som skall kämpa sig genom ytterligare en resa de gjort så många gånger förut.

Tycker du att jag är för generell? Du kanske har helt andra preferenser och erfarenheter? Eller så är det så att jag alltför ofta åker med SAS och Star Alliance...


Inga kommentarer: