30 maj 2010

Cowboys i Prag

En bit upp ovanför den berömda bron i Prag ligger restaurangen Cowboys. Vi var ett stort gäng som bokat bord med Mästaren i spetsen. Mästaren åker någon gång per år till Prag och var den som tog ansvaret för det stora sällskapet.
Cowboys visade sig vara ett fantastiskt ställe som du knappt ser ingången till från den smala gatan och när du knallar in så består entrén av en stor skålliknande disk i koskinn. Innanför denna kul entré väntar dig såväl stora källarrrum som trappan upp till taket som är byggt i olika etage. På bilden ser du en del av den fantastiska utsikt som går att njuta av från Cowboys Top Floor.

Du kan ha sett att när jag skriver om mina favoritrestauranger så är jag mån om hela upplevelsen och att det enda jag aldrig kan tumma på är känslan personalen skapar. När jag skall rekommendera en restaurang i Prag är det värre. Det går ej att ta med som en komponent i Prags restaurangers fall. Servicen är mer otrevlig än befintlig.


Cowboys skall du definitivt besöka om du hamnar i Prag. Det är coolt, vackert, snyggt och mycket mer. Maten är god och utbytet varierat. Cowboys ägs av Kampagroup. Du hittar alla Kampagroups restauranger på kampagroup.com

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul tips, när var ni där? Vi skall dit om två veckor. Hör av mig så att jag får lite förslag.

Lasse

Anonym sa...

Hej den rare!

Ser schysst ut! Konstigt att du alltid lyckas hitta coola ställen:) Hoppas att allt är finfint, eller att det är som vanligt - Fabulous! När kommer det något med Kylie eller Kate?

Puss och kram Ninni

Anonym sa...

Do you own Cowboys? Tell us The truth!!!

K