01 juni 2010

Lilla Örebro bar & kök

Kusinen har bott där. LMS med den Vackra bor där. Jag kallar det kärleksfullt för Truck Drivers City, kan berätta varför en annan gång. Enda två anledningarna att jag gillar Örebro är egentligen LMS och den Vackra. Och i och med att de har en aldeles speciell plats i hjärtat så har Truck Drivers City fått det per automatik. Det enda som jag riktigt gillat med TDC var butiken Debut när de hade mycket RA-RE för några år sedan, och den asiatiska restaurangen då den var hipp och fiket som jag tror heter Hvila eller något liknande.

De senaste gångerna jag varit i TDC har innehållit ett besök på Lilla Örebro bar & kök. Som jag skrivit tidigare så hittar jag gärna en favoritrestaurang i varje stad. Detta är favoriten i Örebro.

Lilla Örebro är en slags citykvarterskrog med schysst käk, trevlig personal och sköna lokaler. Det är ganska mycket svenska smaker på köket och det finns färglada drinkar för den som gillar det.

Lilla Örebro ligger på Köpmangatan 10 och här hittar du länken till dem Lilla Örebro

Inga kommentarer: