22 juni 2010

Dravel

Jag vet att jag egentligen inte skall uttala mig om politik eftersom jag ej röstar. Nu uttalar jag mig ändå.

I princip alla jobb jag har haft i mitt liv har inneburit ansvar för andra kollegor eller människor och för att de skall må bra. Det yttersta ansvaret du kan få i Sverige är att vara av folket vald och betald ansvarig som politiker. Dina väljare är dina arbetsgivare oavsett vilka de röstat på. Du skall prestera för deras skull.

Och när gör de det? Det verkar som att de uppgifter den röstande befolkningen tror sig tillsätta dem för och betalar dem för är helt oväsentliga när valen närmar sig, vilket verkar vara mer än ett år innan... Och folket betalar ju oavsett du regerar eller är i opposition.

Jag kan ej få ihop hur du hinner sköta ditt jobb när du bara ägnar dig åt att prata om hur det skall bli om du får vara kvar eller tillträda.

Jobba och håll käften brukar vara bra för att få ordning på saker som ej fungerar!

BTW
Här kommer även ett antal synonymer till dravel...
Struntprat, strunt, goja, svammel, nonsens, trams, blaj, rappakalja, gallimatias, vrövel; dynga, smörja, skräp... du kanske har fler exempel?

3 kommentarer:

Anonym sa...

You are so right!!!

Anonym sa...

De verkar dra åt olika håll...

Anonym sa...

Nu tycker jag att du är hård mot våra politiker, ibland lämnar de ju över dalahästar i Sverige och andra länder i utbyte mot samurajsvärd...

NA