21 juni 2010

De där stunderna

Just nu är det en sådan där stund. Jag sitter och äter frukost tidigt på ett hotell i Europa tidigt en söndagsmorgon. Efter ett par dagar av mycket behaglig värme och nattens regn så är det en speciell doft i hela staden. Kullerstenen gnistrar i morgonsolen och just denna dagen har jag inget annat på programmet än att invänta transporten till flyget och att flyga vidare. Mitt ressällskap ligger fortfarande på rummet och jag sitter på uteserveringen utanför hotellet och hela min andning fullkomligen pumpar lugn.

Om det hade gått att fotografera hur jag nu känner mig inombords så hade det blivit ett av de viktigaste fotona jag tagit i mitt liv. Om jag hade kunnat göra en film om det så hade det varit en film jag velat tittat på många många gånger fram i dagarna.

För mig är sådana här stunder svåra att förklara och viktiga att finna och ta oftare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Där ska du sitta oftare min vän. Ny design på bloggen också. Skitsnyggt Mr Orange:) Puss Linda

Anonym sa...

Och när skall jag få följa med på resa?

Undrar Fresterskan

Anonym sa...

Var har Mister Mr nu varit? Är du borta varje helg på resa nu också? Jag kommer till Paradiset de tre sista veckorna i juli. Vi får se till att ses om du är där. Jag mailar till dig också. Mvh C