25 juni 2010

Är vi renare av oss?

Kommer ni ihåg hur mycket det talades om Svininfluensan? Jag skrev tidigt att det fanns positiva saker med hela diskussionen och händelseförloppet. Framförallt att jag tyckte att det verkade som personer började bli mer noga med hygienen i allmänhet och att tvätta händerna i synnerhet,


Hoppas verkligen att detta håller i sig i alla möjliga sammanhang och åldrar. Jag ser tecken på att det är så bland barn och yngre och är osäker på hur det är bland alla andra.


För egen del så kan jag säga att jag aldrig tidigare har varit så noga med att tvåtta händerna och det känns ypperligt. Dessutom har mitt intresse för kul och annorlunda tvålar samt handcrémer ökat rejält. Kommer skriva en del om det längre fram.

Dagens uppmaning: Tvätta händerna - ofta.

Inga kommentarer: