07 juli 2010

Old Spice

För mig är detta doften av Min Kompis. För mig är detta doften av svunna tider när massor av äldre män använde denna doft som jag själv idag använder en snabbdusch. Kan erkänna att det stank Old Spice om många mer än medelålders män när jag växte upp.

För en del andra är det en klassisk herrdoft och för ytterligare några andra något spännande.

Old Spice, lanserades i USA 1938 och kom till Sverige 1957.
Generellt kommer rakvatten från en annan tid. En tid av slöare rakhyvlar och mindre förståelse för hur huden fungerar. I en etikettsbok från 1958 skrivs det “En riktig karl parfymerar sig aldrig, på sin höjd kan han dofta en aning hårvatten”.

Nu kanske Old Spice är på gång igen efter den sköna reklamen som kom tidigare i år. Jag kommer ställa någon flaska på hyllan av sentimentala skäl.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer ihåg att farsan hade denna till fest och på arbetsresor. Luktade starkt och träslöjdsmajje?

Johan

Anonym sa...

Tjenis mister R! Jag hade ej sett de här snuttarna tidigare, skitschyssta!!!

Hörde att du kommer till T Town snart! Hoppas på att få ha förmånen att säga hej:)

L