05 juli 2010

Sätt dem på flyget

Jag har skrivit en del tidigare om vår monarki och kungafamiljen.


För min del så är det givet att vi skall ha ett kungahus förutsatt att de skall bli mätbara och att de fokuserar på näringslivet och exportländer vi finns eller vill in i.


Efter att ha hört en del från middagen efter bröllopet så känns det dock ej som det den riktningen de är på spåret. Låg på soffan i Paradiset och lyssnade på rapporterna under dagen och det nämndes kungligheter, artister, politiker, regeringsmedlemmar, oppositionspolitiker och knappt en enda nåringslivsrepresentant.


En annan fundering kring det hela är om de kanske skulle tänka till lite på hur de skall ha det fram i tiden. Jag tror att samtliga invånare och de flesta människorna internationellt hade blivit imponerade om de ej ville ha presenter. Jag tycker att de skulle uppmanat alla månniskor att sätta in pengar till ändamål.


Om de sätter sig med föräldrarna på flyget dit företagen så kommer de att kunna behålla sitt Konungarike och om det gör det fler dagar än de är i riket så har de min respekt och mitt stöd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, MEN...allt dom drar in i goodwill och affärsöppningar, samt allmän imponatorfaktor, bör och skall vägas mot Carl-P's alltid ökande "fordonskraschkonto".
Nej, han är inte "motorprinsen" reinkarnerad!!!
R.S

Anonym sa...

Håller med

Icke troende

Anonym sa...

Sätt dem i arbete, det är vår deg