09 september 2010

Sluta låtsas, d-a rabblare!

Personerna på bilden har absolut inte med inlägget att göra, 
de verkar mycket sympatiska tycker jag
Jag spang på en gammal flickvän i lördags.

”Hej Gabriela… oj, vad länge sedan… när sågs vi senaste egentligen…???”

”Heeeej! Sorry för hur jag ser ut, hann inte till frissan i morse. Hade tid hos Ulle men vi hade kalas igår och jag fick välja mellan min pt och frissan och då fick det bli frissan. Körde ihop sig helt. Du vet hur det är. Det har ju varit så mycket nu. Vi har varit tre veckor i Dubai och innan dess var vi hos Klas familj. Och Bosse och Ingegerd har ju ingen smak alls och Bosse har ju lite problem med spriten. Han satt ju som VD för färgföretaget tidigare. Men de har verkligen ingen smak och jag klarar inte att vara där. Skyllde på att jag behövde finnas till hands för jobbet och satt och med Facebook i två veckor hos dem. Så du kan tänka dig att det var skönt att sticka till Dubai. Jag menar folk har sagt att det har varit fint väder här hemma men Dubai var helt enormt. Linda och Linus hade bara såååå kul, de hade kul hos Bosse och Ingegerd också, ja du vet ungar… Jaja, gud vad mycket folk det är på stan idag. Har DE löning eller? (pip-pip). Så skönt ljud i den nya bilen när jag öppnar luckan, ser du, luckan åker upp, schysst. Gillar du den gula färgen eller. Klas väääägrar köra den, han tycker att det ser ut som en postbil. Jag tycker att det är gulligt. Å, jag måste berätta… Kicki, Lotta, Karin, Anna, Cissi, Anki och jag ska på tjejsegling till Danmark nu till helgen. Direkt efter golfkursen jag går nu så sticker vi. Kanonpro på golfen, snygg också… (himlandes med ögonen).Kör Kickis Mats nya Lexus till Smögen, vi har hyrt en besättning och sedan raka spåret till Skagen. Ska bli sååå skönt. Nej, nu måste jag rusa. Du vet hur det är. (Bing-bing). Nu är det Bosse som ringer. Hej ääälskling! Kommer nu... Har varit sååå himla mycket…”

Kvar stod jag med mina shoppingpåsar och tittade efter Gabriella och tänkte på att vi inte setts på 20 år.

De stora städerna är fyllda med människor som tror att de har pengar, är intressanta och som tycker att det är viktigt att det ska låta på ett visst sätt när de tror att de är från den fina förorten. Rabblarna kallar jag dem. Vilka var de hon pratade om och vem fan är Mats? Det enda som är skönt med rabblare är att de faktiskt inte har enda uppriktig undran eller fråga hur det är med den de träffar, och de döljer det inte. Sluta låtsas d-a rabblare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tycker jag du är lite ogin faktiskt. Hon som hade så bråttom, stannande ändå upp och "briefade" dig om sitt liv! Vad bjöd du på, en hängande haka stum av vad "dom där" ändå hinner med?
Du trodde kanske Tvserien Solsidan var nån slags latjo komediserie, när det i själva verket är en dramadokumentär med några av Sveriges främsta karaktärsskådespelare, oj, nu blev du snopen va?
Det finns faktiskt människor som hinner med att vara supersociala och superbusy, och ÄNDÅ ha megaspännande privatliv, faktiskt!
Du ville säkert ringa nån rå sälle från hufvudstaden som kunde ge henne en knogmacka i brödfittan, när allt hon ville var att ge, ge, ge till en som längtade efter la dolce vita! Det kan bli ditt åxo...om du bara lär dig att uppskatta andra människors empati och ta imot, mot, mooot!
Kramizar till en som verkligen behöver dom just nu;)
Birdy

Anonym sa...

Ärbdu helt säker på att hon heter så. Jag har en känsla av att hon skulle kunna heta Camilla. Och det borde vara 20 år sedan och det låter som att det skulle kunna vara hon. Förmodligen har jag helt fel.

Janne

Anonym sa...

Har för mig att d var nära att gifta dig med en rabblare? Eller minns jag fel?

JLU