04 oktober 2010

Alla är olika eller lika

Jag tycker att det finns så mycket uttryck som säger ditt eller datt om hur det är. Har tidigare skrivit massor om alla dessa ordspråk och annat. Min fundering nu är om alla är olika eller om de flesta är ganska lika. 
De senaste dagarna så har jag varit med i några stora grupper som har gett mig att de flesta är ganska lika och väldigt bra personer. Fast bara för några dagar sedan pratade jag med en vän som tyckte precis tvärt om. Han och hans familj hade råkat ut för personer som inte var alls lika hans familj och som hade sett till att hela hans familj fick problem. Han hade fått en partner som hade snott en massa av deras gemensamma firma och partnern hade i sin tur andra och extremt annorlunda partners han ej kände till,  som såg till att familjen fått problem.

Så det finns sådana människor och det finns andra människor som de som jag umgåtts med de senaste dagarna som bara är riktiga och bra. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

De flesta är riktigt bra
En del är annorlunda när de är i grupper eller skock

De flesta håller sig med likvärdiga
En del är annorlunda och är nyfika på många

Tack för att du orkar skriva till och för oss

HOBBYPOETEN

Anonym sa...

Jag vet PRECIS vad du menar! Håller med!!!

PP