06 oktober 2010

Långt fler än 6% är gammelsvenskar

Jag förstår inte hur "alla" kan tycka att det är en sådan stor sak att Hitlerister har kommit in i riksrummet. Egentligen förstår jag inte riktigt hur det kan vara så chockerande att förtäckta extremister gör sig hörda bland folket, vi har ju redan haft Leninister, Maoister, Marxister och Stalinister i riksrummet länge. Som jag skrev tidigare så är det nu tolv procent i riksrummet framröstade av Avlånga Landets röstberättigade som jag betecknar som extremister. 


Den andra saken som förvånar mig är att alla verkar förvånade att Hitleristerna är så extrema med sitt främlingshat och sin rasism. Jag tycker att det verkar finnas många svenskar som skyller sin egen oförmåga och sin brist på ambition på andra människor.  Och vad är lättare än att skylla på någon som det inte finns relation med och som inte kan kulturen och språket lika fantastiskt som de som är gammelsvenskar...


En tredje och sista sak är den intressanta definitionen på inflyttade eller invandrare... Min släkt är invandrade och inflyttade. Tror att det var fyra generationer sedan på mammas sida och fem generationer sedan på pappas sida. 


Hoppas att du som läsare förstår att jag tycker att det är för djävligt att så många sympatiserar med dessa extremister och att jag samtidigt förstår att det är så baserat på att jag hör den låga nivån på argument till höger och vänster... 


Ja jisses!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt roligt. Snart dags att bli ståuppare?/HH

Anonym sa...

Först lite skojsigt från Amerikat!
http://www.youtube.com/watch?v=HfuwNU0jsk0
Sen lite skojsigt från Swedalasocken...
”Det är väl inte så konstigt. Med alla jävla invandrare som finns där! [...] Vadå, här bland vänner är det väl inga problem att säga vad man tycker?"
Kommentaren fälldes när siffrorna kom upp på valnatten och som avslöjade att Sverigedemokraterna gjort ett rekordval i Landskrona. Men yttrandet kom inte från en sverigedemokrat som för ett ögonblick kände sig befriad ifrån den polityr som partiet tvingas visa upp inför allmänheten, utan istället av moderaten Bengt Hansson, vice ordförande i kommunfullmäktige i Vellinge.

Det är är väl bara ett av alla klafsiga klavertramp vi har att se fram imot...en ny underhållningsform kanske kommer att utvecklas? Sketcher med SD ledarmöter.... som tex inte vet hur dom ska förhålla sig inför Jimmie på kafferasten inför en kopp "svart" kaffe tex, den lär vi garvar häcken av oss till! Lite som "säj hej till publiken...och hejdå till kyrkoherden" ahahaaha! Se det från den ljusa sidan, vi har fått fullblodshumorister i Riksdagen....med 24-7 bevakning av media! Lite som Big Brother Holocaust!
Mycket nöje, eder R.S

Anonym sa...

Först lite skojsigt från Amerikat, gör er besväret att se besväret nån gjort sig: http://www.youtube.com/watch?v=HfuwNU0jsk0
Sen lite skojsigt från Swedala...”Det är väl inte så konstigt. Med alla jävla invandrare som finns där! [...] Vadå, här bland vänner är det väl inga problem att säga vad man tycker?"
Kommentaren fälldes när siffrorna kom upp på valnatten och som avslöjade att Sverigedemokraterna gjort ett rekordval i Landskrona. Men yttrandet kom inte från en sverigedemokrat som för ett ögonblick kände sig befriad ifrån den polityr som partiet tvingas visa upp inför allmänheten, utan istället av moderaten Bengt Hansson, vice ordförande i kommunfullmäktige i Vellinge.

Detta är ju upptakten på en ny humorvåg!
Det är ju som upplagt för sketcher i stil med "Hur förhåller sig SD på fikarasten i Jimmis närvaro.... till en kopp "svart kaffe"....det är väl inte så illa det är ju bara kaffe, ehe...okey, jag tar väl en blatte?
Krasch!
Ja, jösses vad vi kommer att garva, lite som Lorry's klassiker "tänkte inte på det, hejdå!" Till...."Auf weinerschnitzel schweinhunds und die Kyrkoherde...hej då...vi tänkte inte på att att nån kunde kritisera oss...för we sitzen jü för schuttsingen i das reichtag nau"! Unt nu har jag faktiskt hyrt en Buttrikskostym till mig och Effa B och det...gör igenting för det är ni dumkopfs som betalar...men jag blev lite tåår i ögat, tråkigt att det blev tråkigt inför för högst uppsatta utlänning.....Kungen och hans äktSvenska gemål?!?!?!
Ja, jösses vad vi kommer att ha kul åt dessa debila dårar...nån sa, "men dom som är så verserade"? Ja, precis som min lokale (högst verkliga) dåre har löst världsfreden, konversationsagendor och SL's förseningsproblem i ett andetag...så det är inte svårare än så som att säga det, åtminstone inte om man väljer att stå och dregla på tågspåret/ än att vara i medias 24-7 bevakning. Nånstans så får jag en oemotståndlig lust att bjuda hela SD på en redig krogrunda med hela Polarstudion tejpad mot mitt bröst!
HolocaustHumor, kom ihåg var ni hörde det först....at Mr RaRe's supercozy loveshack!
Till eder befodran, R.S

Anonym sa...

Bäste R.S. och Rare!

Tack för ett helt fantastiskt svar även denna gång. Jag känner dig inte egentligen men blir enormt nyfiken. Vid flertalet tillfällen när jag läser dina välskrivna klyverier skrattar jag så att frun min undrar vad jag gör. Vill bara skriva att du tillför en dimension till en bra och högst ovanlig internetsida. Ämnena är direkta och trubbigt vassa. Så ett stort tack för bra sida, massor av roliga inlägg och de många kluriga responserna.

Hälsningar En som gillar vad ni gör

Unknown sa...

Tack till En som...

HH, det är aktuellt på ett annat sätt än tidigare

R.S., du är en unik djäkel!