09 oktober 2010

Moonage Daydream - The life and times of Ziggy Stardust


Boken som innehåller foton av Mick Rock och med texter av David Bowie och en helt suveränt snygg layout och grafik.

Jag fick den i present av Perceptionisten för ett tag sedan och jag bläddrar i den varenda kväll jag är i lägenheten i Little Village. Hade jag varit hemma lite oftare så hade jag nog kikat i den varje kväll. Vet inte ens hur många gånger jag läst den och tittat i den.

Jag skiter i om du gillar Bowie eller inte och jag tänker inte ens rekommendera den till dig. Det enda jag tänker säga är att alla som vill ha ett ännu bättre eller bättre liv borde ha och skaffa den. Om du gillar eller kommer gilla fortsätt...

Boken är sensationellt bra, med Bowie återigen tystlåten om avslöjande detaljer om Ziggy-perioden. Bowie verkar numera något obekväm gällande denna hermafroditiska period. Boken innehåller små berättelser om att fånga intresse och lutar sig stenhårt mot Mick Rocks enormt vackra fotografier.

Om du hävdar att du gillar mode så är detta en del av modealfabetet att äga och kunna denna bok. Om du inte är Ziggy-fanatiker sedan tidigare så välkommen, efter denna boken är du smittad. 


Och från denna låten kommer boktiteln, mycket god hjälp har Bowie av Mick Ronson och hans magiska gura.
<

1 kommentar:

Anonym sa...

En annan vill ju hänga med. Får gå in på Amazon snarast:)

PPå