11 oktober 2010

Präst...?

Tänker ibland att jag faktiskt ska bli präst lite senare. Jag tror att det skulle vara något som passar mig. Jag vet att jag är nyfiken på och gillar människor och jag kan ibland njuta av att hålle en dragning eller väcka tankar. 

Det finns dock ett litet problem med tankarna, jag är inte religiös. Möjligen tangerar jag när det gäller The Dedicated och Bowie. Fast att jag skulle tillhöra någon uppdiktad religion, det vette fasen.

Skulle kanske Avlånga Landet kunna införa den första kyrkan eller religionen som är helt fri från en bestämd religion men som tar upp de saker som en av de obekanta källorna åtminstone borde ha tänkt, att se till att människor känner sig trygga, bra och duktiga?

En kyrka och en religion som skiter skiter i allt annat än människors välbefinnande. Som har en annan historik än makt, skövling och deg i fokus.

Jag ska klura, fundera och tänka ett tag till.    

2 kommentarer:

Kidda Rocks sa...

Ja jisses vad du kör med oss läsare. Men faktum är att jag faktiskt tror att du menar vad du skriver. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att gå på såväl mässa, andakt som nattvard om Mr Rare stod på scenen. En sak bara... Klädseln??? VAD skulle du ha på dig?

:)Kidda Rocks (PS. Såg att Annika nu har börjat fylla i namnfältet och vill vara minst lika bra.

Anonym sa...

Tror just Präst är raka motsatsen till din tankes uppfinningsförmåga. Känns som en alldeles för dogmatiskt miljö med alltför lågt i tak, trots mångårigt hävdande av motsatsen.
Nä, jag tror yrkestiteln du letar efter är, "Inspirator" eller möjligtvis, drönarnas inSEKTs-ledare! Då behöver du absolut inte luta dig mot religion heller!
R.S