15 mars 2011

Lilleputt Falsksång

Ibland kan jag undra hur det är med min musikaliska förmåga. Han har ju sjungit operetter och musikaler med guldkant. Jag, å min sida, tycker inte att han kan sjunga. Och så anklagas Johan Kinde för att sjunga falskt.

Nej Lilleputt Falsksång verkar bara vara en med mindervärdighetskomplex välfylld liten skräpsångare. 


Tycker att han ska shapa upp sig, ta hand om sig och bara vara riktig. Så kommer säkert sången åter, om den funnits där. Annars kanske den kommer blott genom att vara något som heter sig själv istället för att vara så onaturlig och ansträngd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker han är grym och det gör Morrisey(hans lätt svullna doppelganger) åxo, lite "champagnekorvkiosksmockanhängeriluftenbögig", men en genuin röstbegåvning!...att han sen får väldigt bajsnödiga låtar till skänks av en av vår största musikexports elit (på 70talet) gör väl att berömmet känns lite svårtolkat på gräsrotsnivå;)
R.S

Unknown sa...

Så du menar att han egentligen kan sjunga... Om eller bara han får bättre låtar?

MrRaRe

Anonym sa...

...Väldigt mycket bättre låtar;)
R.S

Unknown sa...

R.S.! Du har alltid helt rätt om allt gälland edet musikaliska, fast här är jag svår att övertyga eller bara manisk:)



MrRaRe