14 mars 2011

Vad betyder för mycket parfym?

För mycket parfym?


Satt på en restaurang i München för några veckor sedan då två så kallade fantastiska varelser skred in. Ljuvliga på avstånd tills de passerade oss, då dog allt intresse för att uppmärksamma dem med besked. Det varken doftade eller var ljuvt. Det ångade nydusch i ett hav av sötpepprig parfym.


Detta fick mig att bli varse och fundera på vad som är för mycket parfym. Något gör att vissa människor tror att det är rätt grej att göra. Har de en speciell hud som gör att det i princip stinker? Döljer de något? Är det en kulturell grej? Eller är det helrätt och fantastiskt? Vet personer om de har för mycket eller för lite? Är det meningen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns 3 kategorier:
1. den brådmogna som försöker finna en vuxen identitet genom att (2.) dofta som de gravt överdoserade, på grund av den med ålder avtrubbade luktsinnet....
och sen kommer vi till den Kungliga kategori 3 (även kallat "vi nyttjar gärna lokaltrafiken för er njutning")..."Hey Len, lukta på min arm, fett skön Gucci (träslöjdmagister) doft...kommer få fett med gus när jag osar lyx som värsta feta Ferrarin....övriga kroppsdelar har fått varsitt doftprov från hela Åhléns öppna doftanstalt!
Mvh
Puco Rabatt

Unknown sa...

Bästa Puco! Detta måste vara en av de mest briljanta kommentarerna som jag någonsin fått på denna bloggen. Tack för den, höjde direkt värdet av bloggen:)

Bugar mig / MrRaRe