02 juli 2011

Är ni med i smeten?

Jag har en direkt fråga till er och den är mycket enkel... Är ni med i smeten?
Jag vet att några hos er läser denna bloggen ibland, ert IP syns i GA och ni är en av mina mest frekventa besökare. Och jag känner att det är lika bra att fråga. Hur kommer det sig att varenda innerstadsbo vet var de bor, vad de äger och vem som gjort vad? Vet ni inget av det vi vet? Ser ni inget av det vi andra ser? 
  
Ni börjar få ett rykte att ni är med i smeten, och jag försvarar er baserat på att jag känner några få av er. Även jag börjar tvivla. Jag börjar tro att ni är med i smeten.


Om ni är det så har det skett förut i andra länder och kulturer. Om ni är det så säg upp er, ni är anställda av filket för att "tjäna oss".  

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har du förmodligen skojiga besökare på din blogg, en attack på en av de heligare grupperna, Smetarna!

Unknown sa...

Anonym! Smetarna har kollat på detta inlägget sju gånger. Kul att de är intresserade. Om jag försvinner så är det en konsekvens.