01 juli 2011

Heders Kajsa Grytt

Jag känner inte Kajsa Grytt. Jag såg ditt band spela sent sjuttio- eller tidigt åttiotal och sååå punkiga var ni inte. Du är dock ett namn som cirkulerat bland bekanta och som jag bara hört bra om. Såg dig i ett tv-program, som var på när jag vaknade i sommarhuset på Midsommardagen. Tror att det hette Sommarkväll. Där verkar det vara en ny programledare varje gång och tre inbjudna gäster som petade i lite käk lagad av en av alla dessa kockar. I just detta programmet tror jag att de satt på Djurgårn någonstans, och de hade bjudit in Kajsa, Evy Palm och Maria Marispiani. Evy var det sunda förnuftet själv och är ganska småkul. För första gången tyckte jag att det var kul att höra en del av vad Maria Marsipiani fick ur sig. Men det som stack ut var du Kajsa! När Maria M berättade en enfaldig och ganska korkad berättelse, om sig själv och att hon stoppat ett rån i en matbutik i USA, bara hoppade jag till... Och det gick inte många sekunder innan du frågade det som kan förändra sunkiga kulturer. Du frågade varför hon sade att det var en "stor svart man..." och undrade inemellan om hon skulle sagt att det var en stor vit man om det varit det... Fantastiskt sunt och skönt. Mera, mera, mera... Jag njuter allitd av att säga att jag gillar den vita killen på mittfältet i Liverpool, landslagsman, liten, vit... Dessutom var den gamla dängen i version med din som apbra. Heders Kajsa, du gjorde intryck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade två A4 sidor om detta ämne, det försvann.....jag tror faktiskt jag hatar denna bloggs alla avsaknader av vettig programmering och layout....kanske inte många som saknar R.S....men maskineriet är så ljuvligt avskytt att vi måste abdikera.....sist vi gjorde det, så ryckte Blogger upp sig....så work your magic Mr.RaRe!!! jag kisar på bloggen för att se om den blivit bättre....sen NU!
Det handlade om K.G och Jari Haapalainen.....och hur man får falsksång att låta trovärdigt.....
James Reed

Unknown sa...

Detta vill jag höra mer om, och då menar jag om K.G. och JH mister Reed!!! NU!!!