30 juni 2011

En bilfabrik går i graven

Allvarligt talat, har du trott att Saab skulle överleva och blomstra?

Jag känner inte Dr Jekyll and Mr Hyde Müller men tycker att det stått ganska klart från starta att han har haft en annan form av agenda än det sagts utåt. Jag har haft och har känslan av att han gillar full fart och är mer av en halvrumsren och charmig "bedragare" än något annat. Han har aldrig haft någon business som officiellt har tjänat pengar och han verka vara en individ som gillar uppmärksamhet och fokus på sin person. Svårare än så är han säkert inte.

Dessutom finns det förhoppningsvis ingen som trott på hans kalkyler eller finansieringar eller alla de spår med fantasisiffror som han gladeligen och vältaligt har spridit.

För dig som bara vill ha ditt jobb kvar så att månadslönen kommer har jag enorm och djup respekt och kan även vara lite pissed på Müller. På press, granskande myndigheter, stat och leverantörer kan jag möjligen vara enormt besviken för att de levererat utan normala kontroller eller brister på sann logik. Jag har uppfattat det som att den sittande regeringen agerat proffsigt och möjligen varit för snälla, tänk om Mona Sahlin had efått som hon ville, vad hade det inneburit…?

Känslomässigt är det alltid tråkigt när varvsarbetare byter yrke, fiskare går på bidrag eller bilbyggare börjar bygga annat.  Men det kommer alltid andra saker eller så går samhällen och människor under.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BOYS GOES FOR ROCK, GIRLS FOR STATUS!!!
Den källan litar jag på ner till antydningar, även om jag inte har en aning vilka som är hans mullvadar, (hans klädestransportbolags logistik är jag dock ytterst bekant med;)
...och nu har jag tråkigt, så nu när de vuxna bara pratarOpratarOpratar, så anmodar jag höjning av stereon till 10 (av de 11 som proffsens går till) tryck sen på play och chockas av att det fortfarande kommer bra NY musik från USA!
Jag föreslår att ni hänger er till ett vattentätt tips från er vän som ger er " Ny pseudo/obskyr popmusik som ni aldrig skulle hört om jag inte berättade för er, och som ni är rättskruvade kommer älska eller rent utav omfamnas av,....och som inte kommer att finnas på "absolut"skivor...massan har inte tid att njuta så som ni, som tar er tid!

...är ni inte tankeläsare så kolla dessa länkar och njut av...THE HOLD STEADY...och gör som jag och börja med låten som knockade mig "Chips ahoy" och fortsätt med "Constructive summer...men bara i den ordningen! Collagerock möter Thin Lizzy möter en lagom återhållen Countryven!!!
Sen är det bara att låta Spotify gå och med jämna mellanrum utbrista, jösses, och oj, hur svårt är det för svenska musiker att skriva något ynkepynklite rock med tyngd och finess? Om det dyker upp frågetecken...så är "sång"rösten svaret, den bottnar i musik du vuxit upp med! Men är ändå trots sitt ytterst begränsade omfång inte i närhet av Ulf Lundells nutida omelodiska mangel!
Mycket av det beror naturligtvis på producenters stenhårda mod och veto, är det en skitlåt så åker den ut med diskvattnet om den inte innehåller en "ny grej" var 20 sekund om den ska ha en skuggan av chans att hamna på en upptryckningskostnad på 30000kr/ per 1000 ex CD naturligtvis exclusive omkostnader, typ artisten, lampan, skohorn, Rockband och logi....men det är ett universellt erkändt faktum(myntat av den Bluesstatiska Keith Richards) och tycks tabu för "Svensk rockindustri"!!! Undantagen görs utgörs av "unga" Jari Haapalainen!
Denna helgs tips är bara ert tills Mr.RaRe gör den till sin "Dagens/veckans låt"...och kanske kör den officella videon....som åtminstone för mig innehöll vissa visuella överraskningar....hur ser sångaren ut, är en ledtråd? En annan är vad jobbar jag egentligen med? Writeshow host?....vad gör ni? Prenumererar på det bästa.....det är inte farligt att trycka på en knapp!!!
R.S


spotify:artist:3qkZBMz5JgmRN9u5wwhRC6

Ps.Önskar att dett gick att lägga in YT länkar på denna grafiskt/funktionsfula blogg...no offence, MR! Men den är rätt pissig i sin av saknad av "inlänkning" ds

Unknown sa...

Säker på att denna låten dyker upp som ett inlägg innan juli är slut. Rackarns bra!