01 augusti 2011

Restaurang SALT i Tylösand

Det är ytterst få gånger en restaurang för högvis med beröm av mig, speciellt första gången jag är där. I lördags var vi på Restaurang SALT i Tylösand. När jag först ringde så fanns det inga bord att få tag på alls. När sedan mina bekanta ringde så fanns det bord. Så är det att vara stammis respektive inte stammis, och så ska det vara och fungera.

Vi tog en kortis på ett annat trivsamt ställe innan, Bettans som tillhör Hotell Tylösand. Trivsamt även det men publiken och personalen var inte som inredningen och stilen. Inredningen och stilen på stället skapade en känsla av att vara i ett annat land denna regniga och lite kylslagna kväll.

Jag hade inte hört så mycket om SALT innan detta första besök. Det enda jag hört flera gånger vara att det har varit diskussioner och debatter om de ska få finnas där från år till år och en del om huruvida byggnaden ska vara permanent eller ej. Utan att kunna detaljerna så kan jag meddela beslutsfattarna att denna restaurang förhöjer erfarenheterna och intrycken av ett besök i Halmstad och Tylösand. Den är sensationellt bra.

Mat, service, humor, stil, , miljön, vyn, gäster och inredning är fabulous. Härmed får Restaurang SALT högvis med beröm. Bäst i Halmstad och högvis med beröm.   

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rare! Håller med, vi var där i lördags och det bjöds på enormt gd mat och en fantastiskt vacker solnedgång:) Tack för tipset/tvånget:) HO

Unknown sa...

HO! Än så länge bjuder jag på mina tips som är ett tvång att följa...:)