03 augusti 2011

Vad tar du med dig till Nyhetsmorgon?

Det är viktigt att du klär dig och bär saker som du stortrivs i. Jag gillar människor som klär sig lika privat och i jobbet. Jag förstår att tennistränaren gillar att svida på sig dressat och att den som leker viktig eller direktör tycker att det är skönt med mysbrallor och tischa när de kommer hem… Men jag vill alltid vara mig själv för det jag är den dagen. Jag känner direkt när jag vaknar vad det är som ska bäras just den dagen och funkar det inte i känsla så blir det något annat. Hänsyn tas till vilken typ av träffar och möten jag ska ha och det innebär alltid att jag ska klä mig primärt för mig själv.  


Jag har provat varianterna i yrke kontra privat, fast det finns inget bättre än att alltid vara klädd så att båda funkar. Sån är jag… just nu…
Om jag skulle ha med mig fem plagg till Nyhetsmorgon idag så skulle det vara ett par kängor från Fiorentini Baker, en gammal och stor klocka, vita jeans från Dondup, kostym från Alice San Diego och en t-shirt från Get Lost. Bältet jag hade hängt i byxorna hade varit från RA-RE och alla smycken, halsband och ringar från Buddha2Buddha samt att jag skulle burit allt till Nyhetsmorgon i en väska från Delle Cose. Var det där mer än fem plagg? Nej, det var färre än fem plagg! 

Inga kommentarer: