27 november 2011

Varför sneddar vissa?

Är du en av dem som sneddar över en gräsplätt istället för att följa gången? Kanske genar du med cykeln ibland för att spara... Eller att du kliver över från asfalten till gräset en meter innan det är tänkt för att inte behöva ta en kurva utan... Kanske ser du att det är lite glest i häcken runt parkeringen och struntar i att grinden till parkeringen är två meter fram för att...


Jag är inte en av de som genar, vare sig hemma på tomten, hos vänner eller på gator, torg eller i allmänna parker. Kanske beror det på att jag har ett tvångsmässigt behov att inte vara som alla andra? Om du ser mig göra det så påminn mig gärna. Och jag säger aldrig till någon annan. Däremot är det kul när vänner och bekanta genar och jag fortsätter "rätt" väg och fortsätter prata utan att kommentera det. Det betalar sig bättre. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det vara ett fall av "ingen vill gå den långa vägen"?
Japp, det verka stämma...blir som vanligt snyggt resultat av detta;)
R.S

Unknown sa...

Hoppas verkligen att du kommer skicka in bilder och filmer på vänner som bryter mot detta:)

Anders

Anonym sa...

Hej Mr Alphabet! Jag trodde att att du hade växt ifrån detta. Ni som inte känner den som driver bloggen ska veta att detta är fruktansvärt enerverande och enormt roligt när man går bredvid och monsieur bara fortdätter prata men går "rätt väg" Hade faktiskt glömtt att du kör denna grejen:)
Hoppas att allt är bra med dig och alla. JF

Unknown sa...

JF! Allt är bra med mig och alla. Hoppas dito. Jag fortsätter med mitt uppdrag tills uppdraget och fostran av mänskligheten är klar. MR