19 januari 2012

Olle Ljungström - Jag är både listig och stark

Det har kommit ut en bok om och med Olle Ljungström, den heter Jag är både listig och stark. Han sägs framträda i helfigur såväl som musiker och som privatperson. 





































Så här står det på Nygren & Nygren´s egna sida, läs här eller nedan.

"Här skildras hans liv, från uppväxten i Stockholms skärgård till dagens tillvaro på landsbygden i Västergötland. Han berättar själv, naket och rakt på sak och med omisskännligt olleljungströmska formuleringar, om tiden med Reeperbahn och om solokarriären, turnéerna, missbruket, konsten med mera. Ett stort antal vänner bidrar dessutom med tankar kring och bilder av möten med honom. Boken är rikt illustrerad med foton och Olle Ljungströms egna teckningar och målningar. En dvd med Olle Ljungströms nyinspelade versioner av 9 låtar medföljer boken."

Och dessutom kan du kolla på boken som flipbook här.

Jag hade inte en aning om att den kommit och har inte läst den så jag får lov att återkomma 
med hur jag tycker att den är och om jag rekommenderar den. Du kan köpa den på Bokus här.  Med boken följer som sagt världens nio bästa låtar med titeln ”De 9 bästa låtarna i världen som någonsin har gjorts”. En av dessa nio låtarna är "Du var min enda drog". Och jag håller med om att detta är en världslåt!

Här finner du några andra recensioner från Expressen, SvD, Aftonbladet och GP.

Och här en intervju med Olle om boken från TV4 Play. Det visar sig att han inte läst den själv och att han ganska snabbt ändrar utseende.

Inga kommentarer: